وقتی تاخیر میکنی میشه همین دیگه!!

سه‌شنبه ۱۴ خرداد:

از غم دوست در این میکده فریاد کشم

دادرس نیست که در هجر رخت داد کشم

 

داد و بیداد که در محفل ما رندی نیست

که برش شکوه برم داد ز بیداد کشم

...

سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید

انتظار فرج از نیمه‌ی خرداد کشم

 

شعر از کیه؟

اینو محمد اصفهانی خونده و یه جایی از آهنگ بی‌کلامش هم مدت‌ها آلارم گوشیم بود. همیشه ۱۴-۱۵خرداد یاد این می‌افتم. گفتم به توصیه دوستم هر تک‌بیتی که میذارم اینجا برم شاعرش رو هم پیدا کنم و لینکی ازش بذارم. اما نتیجه‌ی جستجو برام خیلی عجیب بود!!! جون من امتحان کنید :)

 

چهارشنبه ۱۵ خرداد:

شب مامانم میگه که: راستی میدونستی امروز تولدته؟؟

من: بله . اساسا آدمی در هر لحظه نوعی تولد رو پشت سر میذاره و هر روز خدا که آدم درش متحول بشه براش تولده!!!!!

مامانم: نه بابا. چی‌چی فلسفه می‌بافی. امروز ۲۵رجب تولدت به سال قمریه!!!!! 

من: :| :| :|

(فکر کنم همون طنز ۹ماه و۹روز بودنم به این ربط داشته باشه

 

جمعه ۱۷ خرداد:

شنبه(امروز) امتحان تاریخ تحلیلی صدر اسلام دارم.

یکی از مصادیق جاهلیت که پیامبر باهاش مبارزه میکرد "حمیّه الجاهلیه" بوده. یعنی تعصب و حمیت جاهلی. یعنی این که حق رو بذاری کنار و بر‌ اساس جناح‌بندی و نزدیکی و غیره تعصب داشته باشی. یعنی چشمت حق رو نبینه. به نظرم این‌روزا خیلی میبینم این نوع جاهلیت رو. توی رفتارهامون. توی طرفداری‌هامون. ببینیم چند درصد به خاطر "حق" طرفداری میکنیم. چقدر براساس یک پایه‌ی بیهوده استوار کردیم افکارمون رو. اگه نمیتونم با انصاف برخورد بکنم همون بهتر که کاری نکنم. 

انصاف و واقع‌بینی بزرگترین کمبودهای حرکت‌هایی مثه انتخاباته. اینکه از منتخبمون بت نسازیم. اگه واقعن قدرت تحلیل نداریم تحلیل نکنیم. خیلی ساده من برای رای دادن اونقدری توان نداشتم که یه نفر رو تشخیص بدم و رای بدم. برای انتخاب درست خیلی منطقی میبینم که به یه نفر که اولن متخصصه در این زمینه و ثانین قبلن دیدم که عقاید من تا حد زیادی به عقاید اون نزدیکه مراجعه کنم و ازش بپرسم که آقا من به کی رای بدم؟؟؟ من این رو ضعف نمیدونم. اگه کسی میدونه به دَرَک!!! من شعور سیاسی نداشتم ،شما داری نوش جون!

من این رو عاقلانه میدونم چون همین آدم برای خرید یه تبلت با اینکه من هیچ اطلاعات خاصی نداشتم میاد از من نظر میپرسه. در حالی که اصلن قابل مقایسه نیس.

 

شنبه ۱۸ خرداد:

این روزها ساعت خوابم خیلی زیاد شده. بعد در ۲۴ ساعت گذشته خیلی کم خوابیدم. عصر یه هایپ خریدم که نخوابم و بیام درس بخونم. هایپ نقش دوغ رو بازی کرد برام. بازم خوابم میاد!!!