هفته‌ی پیش بود که اون پرنده‌ی چوبی رو ساختم. این آخر هفته هم از محله چوب گرفتم و یک زنجیر سه‌ حلقه‌ی چوبی ساختم. نکته‌ی مهم تو ساختش این بود که حلقه‌ها پاره نشن و به همون شکل تودرتو از چوب ساخته بشن!

 

تصاویر ساخت مرحله به مرحله رو در ادامه مطلب آوردم که به خاطر حجم بالای عکس‌ها اذیت نشید.

۱-خط‌کشی اولیهخط‌کشی اولیه

خب اینجا چوبی داشتم رو خط‌کشی کردم تا از روی این خطوط راحت باشه تراشیدن. چوبش هم اصطلاحن چوب روسی میگن.

۲-

تراشیدن شکل «بعلاوه»تراشیدن شکل «بعلاوه»خب با چاقو با توجه به اون خط‌کشی یک شکل صلیب‌مانند درمیاریم. اینجاش یه کمی کم‌دقتی بود! اگه اره‌ی خوب بود لازم نبود اینارو با چاقو ببرم.

۳-

تراشیدن خارجیتراشیدن خارجیبازم از روی اون خط‌کشی‌ها محدوده‌ی کلی حلقه‌هارو درست می‌کنیم!

۴-

هنوز حلقه‌ها به همدیگه وصل هستنهنوز حلقه‌ها به همدیگه وصل هستنخب اینجا دیگه بچه‌ها متوجه شدن که می‌خوام چی بسازم. فعلا حلقه‌ها به همدیگه وصل هستن. با چاقو اون فضاهای بینشون رو می‌تراشیم.

۵-

اینجا حلقه‌ها جدا شدناینجا حلقه‌ها جدا شدنخب اینجا حلقه‌ها از هم جدا شدن. (البته یکی‌شون جدا شده.) در واقع یکی از حساس‌ترین بخش‌های کار همین قسمت بود و خیلی حوصله می‌خواست.

۶-

سمباده‌کاری با انگشت چسبی و خودمسمباده‌کاری با انگشت چسبی و خودماین فکر کنم اولین عکس از خودم توی این وبلاگه. اینجا بعد از اینکه حلقه‌ها جدا شدن و با چاقو کلی تراشیده شدن نوبت سمباده‌زدن رسیبده. سمباده نمره ۱۰۰ اینجا استفاده می‌کنم فکر کنم.

۷- 

دست‌هادست‌هاخب چون یکی از انواع برش‌ها با چاقو اینجوریه که تیغه با انگشت شست خیلی برخورد می‌کنه بعد یه مدت دیدم که پوست انگشتم کلی خراش افتاده برای همین از این چسب استفاده کردم. هنوز تموم نشده کارش و یه کمی صاف‌کاری داره هنوزهنوز تموم نشده و کمی صاف‌کاری داره

خب تا پروژه‌ی بعدی خدانگهدار