زود شناخته شدن: من خودم یه عادتی که دارم اینه که آدمارو بشناسم .بدونم چه جور آدمی هستن . چه اخلاقی دارن . طرز فکرشون چیه و ... . ولی راستشو بگم آدم وقتی آدمارو میشناسه کم کم از چشمش میفتن. یه جورایی هر آدمی یه معماس. وقتی یه معمایی حل میشه دیگه ارزش قبلی شو نداره. فکر میکنم شاید آدمای دیگه هم همینجوری باشه. واسه همین خوشم نمیاد خودم ، خودم رو حل کنم برای بقیه . یا اینکه نمیخوام معمای آدم هارو به این سادگی حل کنم!

کنترل نداشتن بر محتوایی که وارد ذهنت میشود: خب یه دلیل خیلی مهم . من بعد از وقتی که فیسبوک رو حذف کردم افتادم دنبال سایت های جایگزین برای پر کردن وقتم . راستش سایت های خوبی پیدا کردم با مشورت دوستان که میتونن مطالب رو به صورت عمیق و با علاقه دنبال کنم . عکس هایی رو ببینم که خودم دوست دارم. مقاله ای رو بخونم که به بینش اجتماعی من کمک کنه و بصیرتمو بالا ببرم . به جای این که مطالب جسته و گریخته رو از منابع غیر معتبر به صورت غیرارادی وارد مغزم کنم . چرا که هر مطلبی هر چند هم که آگاهانه قبولش نداشته باشم به صورت ناخودآگاه روی آدم تاثیر میذاره. کم کم حساسیت آدم نسبت به ارزش هاش هم کم میشه . فیسبوک جاییه که ممکنه یکی از فرندات عقیده ای کاملن مخالف تو داشته باشه و این عقیدشو ترویج کنه . به اصولت توهین کنه . همه چی رو به سخره بگیره از پایه ای ترین عقایدت تا ... . یه جورایی اون جور که باید نمیتونی محتوا رو به صورت تخصصی دنبال کنی. یکی دو تا پیج هم هست فقط اسمشون با هم فرق میکنه و اگه اسم پیج رو نبینی نمیتونی تشخیص بدی که این پست مال کدوم پیجه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پر حرفی و بیش از حد صحبت کردن : واقعن لزومی نداره که آدم هر لحظه هر چی از ذهنش میگذره به اشتراک بذاره با همه . مگه در حالت غیرمجازی ما این کار رو میکنیم؟؟ یعنی هر حرفی رو نمزنیم که . ولی بعضی وقتا تو فیسبوک من یکی به شخصه شور این کار رو در میارم. اصلن همین وبلاگ هم همین مشکل رو داره .

تنهایی : راستش نه تنها فیسبوک که کلن این وسایل ارتباط جمعی یه چیزی که با خودشون به انسان تحمیل کردن این بود که تنهایی رو در ظاهر از انسان گرفتن . دقت کنین اولن که در ظاهر و ثانین این تنهایی همیشه هم بد نیس. این تنهایی گاهی وقت ها خیلی هم خوبه . آدمو بالا میبره . آدم رو میسازه . چون آدم تنها به دنیا اومده توی گور هم تنها خواهد خوابید. پس این وابستگی ای که مجازی آدم رو محدود میکنه.

فعلن همین ها . تا بعد . در ضمن ان شاء الله 12 روز باقی مانده هم سپری میشه!!